DIO Drogisterij/Parfumerie

D.I.O. is een drogisterij/parfumerie formule met 170 winkels in Nederland. Alle D.I.O. winkels zijn eigendom van zelfstandige drogisten. De formule kenmerkt zich door een hoog serviceniveau, een kwalitatief hoogwaardig assortiment tegen een scherpe prijs, en medewerkers met veel kennis. Elke week zijn er scherpe aanbiedingen van bekende A-merken. Daarnaast heeft D.I.O. een breed assortiment onder het eigen merk IDYL. D.I.O. heeft gekozen voor een BI oplossing van Systemation.

D.I.O. Drogisterij sluit overeenkomst met Systemation voor implementatie van CXAIR Business Intelligence

Faco/D.I.O. Drogisterij in Diemen heeft een overeenkomst gesloten met Systemation in Gouda voor de implementatie van CXAIR Business Intelligence.

Faco gaat CXAIR onder meer toepassen voor de analyse van D.I.O. winkelverkopen, debiteurenbeheer en het optimaliseren van category management. De gegevens uit verschillende bronnen worden geïndexeerd in CXAIR waarna de medewerkers zelf met een internet browser de informatie kunnen raadplegen en analyses maken.

Belangrijke overwegingen voor de aanschaf van CXAIR waren voor Faco:

  • De volledig intuïtieve bediening; gebruikers kunnen snel en zelf met de tool werken
  • De krachtige combinatie van rapportage, analyse en unieke Venn-diagrammen
  • De snelle presentatie van analyse- en zoekresultaten; de analyse van vele miljoenen kassa-aanslagen verschijnt in een fractie van luttele seconden op het scherm.
  • Vanuit standaard rapportages kan een gebruiker eenvoudig aanvullende analyses doen, of doorklikken naar de onderliggende gegevens tot het laagste dataniveau.
  • Het zelf kunnen definiëren en bijstellen van grafische dashboards
  • De onderliggende database kan zonder tussenkomst van externe IT-specialisten uitgebouwd en geconfigureerd worden.
  • De goede prijs-prestatieverhouding
  • De branchekennis van de leverancier

CXAIR is een nieuwe generatie Business Intelligence en Enterprise Search-technologie die gebaseerd is op krachtige, innovatieve zoektechnologie. Organisaties krijgen met CXAIR de mogelijkheid om op elk gewenst moment (ad hoc) bedrijfsgegevens op te zoeken, te analyseren en te rapporteren. Dit wordt gerealiseerd door toepassing van zoekmachinetechnologie zoals iedereen die dagelijks gebruikt. Deze bekende manier van werken stelt gebruikers in staat om zelf hun informatie op te zoeken en niet langer afhankelijk te zijn van BI-specialisten of ‘power users’.

Heel belangrijk is verder dat er gewerkt wordt met alle beschikbare data, die tot op het laagste detailniveau binnen luttele seconden beschikbaar is. Dit in tegenstelling tot traditionele BI-systemen die veelal met geaggregeerde data werken. Door de lage investeringen en operationele kosten die aan het gebruik van CXAIR zijn verbonden, is de ‘Total Cost of Ownership’ bovendien ook nog eens substantieel lager.

CXAIR is ontwikkeld door Connexica in Engeland, waarvoor Systemation in Nederland optreedt als geautoriseerd distributeur.

CXAIR wordt gekenmerkt als de nieuwe generatie BI-oplossingen en biedt snel inzicht in informatie. Intuïtief gebruik en hoge performance stellen de gebruikers op alle niveaus in staat om ongeacht de hoeveelheid data, op ieder gewenst moment, direct informatie te doorzoeken. Niet morgen maar nu!

Business intelligence bij D.I.O. Drogisterijen
Klik hier voor de klant case “CXAIR bij D.I.O. drogisterijen” (pdf)

Probeer Connexia CXAIR nu uit

Vraag vrijblijvend een demonstratie van CXAIR aan
Neem contact op

Vraag vrijblijvend een demonstratie van CXAIR aan

Andere klant case: CXAIR bij hollandsnieuwe

Lees hier het laatste CXAIR nieuws